שון קונרי

שון קונרי

פורסם ביום שישי, 17.11.06 ע"י נפתלי

שון קונרי , השחקן הכל כך ידוע שאנו מכירים מסדרת סרטי הריגול ג'יימס בונד ומהסרט המדהים "שם הורד" לא התחיל את דרכו ככוכב... תתפלאו אבל דרכו אל ההצלחה הייתה מלאת חתחתים וקשיים. הוא נולד ב1931 בסקוטלנד למשפחה חסרת אמצעים ובלית ברירה היה חייב לעזור בפרנסת הבית כבר בגיל 13. הוא עבד כשליח, פועל ונגר עד שהתחיל בכלל לחשוב על המסך הגדול.

בתחילת קריירת השחקן שלו הוא התפרנס מתפקידים קטנים וחסרי משמעות בתיאטרון ובנוסף כדי להשלים הכנסה עבד כמודליסט בסטודיו לציור. רק בגיל 30 קיבל את התפקיד הראשי המשמעותי הראשון שלו בסרט "דר נו " הידוע מסדרת סרטי הריגול הבריטיים של ג'יימס בונד, המרגל האישי של מלכת בריטניה. דרכו אל ההצלחה היתה קלה מאותו תפקיד שגילם וכצפוי קיבל עוד שישה סרטי ג'יימס בונד כאלו בהמשך דרכו.

למרות ההצלחה הגדולה הוא חיפש תמיד כיוונים אחרים בקריירה הקולנועית שלו, והגיע עד לפיסגה הגדולה ביותר בעצם זכייתו באוסקר על תפקידו בסרט "הבלתי משוחדים ". עוד סרטים מפורסמים שהוא עשה הם : "שם הוורד" , "רצח באוריינט אקספרס", "אינדיאנה ג'ונס " ועוד רבים.

קונרי לא נולד שחקן ונצטרך לעבור מסלול דיי מפרך בחייו , ב1947 הוא התגייס לחיל הים, ועזב לאחר זמן קצר בגלל בעיות רפואיות. הוא עסק בכושר גופני ופיתח את יכולות הריקוד שלו , בנוסף למראהו המצויין והצליח לעניין מפיקים ששלחו אותו לתחרות מר עולם בה ייצג את סקוטלנד וזכה במקום ה3. אז איך קונרי הצליח ומצליח להישאר כזה שחקן גדול וחתיך? הוא אומר שהוא מנסה ככל שאפשר לשלוט בגוף ובנפש, הוא יודע תמיד מה סדר יומו ומקפיד לשים לב לכך שהוא בוחר פעילויות שמרתקות אותו וכמובן כושר גופני !!! מלבד זאת יכולנו לראות אותו מקדיש זמן לפעילויות חברתיות לקידום השלום כמו משחק הכדורגל למען השלום שנערך בברצלונה בין נבחרת ישראל פלסטין וברצלונה של רולאנדיניו. חברים יקרים... יש לכם ממי ללמוד ולקבל השראה ותמיד תזכרו שחקנים :" לכו אחרי החלום ולעולם אל תפסיקו להאמין בעצמכם"

חזור לקטגוריה: מאמרים
חזור ל-דף הבית